【碰词儿】──十三五规划

发布时间:2016-03-02 18:07:16  |  来源:中国网  |  作者:  |  责任编辑:周兵
关键词:两会,Five-Year,碰词儿,The,规划纲要

 

十三五规划

咱们今天要说的词儿是“十三五规划”,即中国人民共和国国民经济和社会发展第十三个五年规划纲要。“十三五规划”的英文是”The thirteenth Five-Year Plan”。

请看例句:中国国民经济和社会发展第十三五规划纲要不仅能够满足中国自身的发展需求,而且将会对国际社会产生积极影响。

The word we talk about today is“十三五规划”, which refers to China's 13th Five-Year Plan (2016-2020) on National Economic and Social Development. How to say “十三五规划” in English? That’s right, “The Thirteenth Five-Year Plan”.

For example: China's 13th Five-Year Plan (2016-2020) on National Economic and Social Development will not only meet its own development demand, but also have a positive impact on the rest of the world.

“碰词儿”简介

“碰词儿”是一档从词汇角度解读“两会”热词的视频节目。节目通过英语口播、中英双语字幕的形式呈现,在“两会”期间解读政治经济热词和中国特色词汇,如:一路一带、新常态、四个全面、全面两孩等。

该视频节目通过生动活泼的漫画短片、中英文双语的表现形式寓教于乐,让广大中国网友和外国受众轻松理解最热、最受关注的中国特色词汇,达到向世界宣传中国的目的。

返回顶部